måndag 12 augusti 2019

Heureka

Igår var vi hela dagen på Heureka. Jag råkade komma ihåg platsen när jag sökte på evenemang inomhus (det regnade hela gårdagen). 

Flera andra hade kommit på samma idé så det var ganska fullt till en början.


Som tur är det ett stort ställe så vi rymdes trots folkmängden. 

Det var jätte länge sedan jag varit på Heureka (senast med gudsonen) så jag kom knappt ihåg någonting. Smulan och Lillebror har inte besökt stället så allt var nytt. Som bonus behövde vi inte betala för barnen inträdesbiljett (gratis under 6 år). 

Båda var mest imponerade av dinosaurierna. De var STORA och rörde sig (bl.a. huvudet och svansen) så det blev en chock först, men sedan roligt :)


Här gräver barnen fram dinosaurieben med penslar.

Smulan uppskattade mycket stället och intresserade sig för allting. Var med och bygga flygande föremål, testade apparaterna osv. Lillebror hängde glatt med och försökte göra efter. 

Det enda som var lite irriterande var restaurangen. Den hade jag aldrig besökt, men vi planerade besöket så att vi skulle äta middag där. Barnen ville ha varsin hotdog. De var jätte dyra och så fick man själv söka reda på micro för att värma den och krydda. Hotdogen var inte så god. Vattnet i behållarna var slut och golvet var kladdigt och smutsigt. Sen skulle man själv städa efter sig och sortera sitt avfall. Det är i sig helt okej, men stationen var ganska snuskig den också. Så nästa gång tar vi egen mat med. Jag såg att där fanns ett ställe där man kan äta sin medhavda mat. 

Nu blir det en vecka med program igen, bl.a. 2 års rådgivning och fest. Inte illa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar