tisdag 13 augusti 2019

Pioner

I våras kom jag på idén att göra en pion gång, på gräsplätten mellan garaget och huset. 
Som ni säkert har hört flera gånger så skulle jag gärna skippa gräsmattor och köra plantor överallt :)
Men kul för barnen med gräsmatta. Nu blir det kul för mig med mina favoritblommor där!

I somras köpte jag en pion, Shirley Temple från Sverige.
Idag besökte jag vår lokala trädgårdsbutik och laddade upp med tre stycken till. 
Jag tänkte att det är bäst att jag skriver upp sorterna här, annars finns det en risk att jag glömmer.


Här har vi gången som hoppeligen kommer att dofta och se vacker ut nästa sommar.

Längst borta till höger har vi "Shirley Temple" som jag hämta hem från Sverige. Den är svagt ljusröd som förvandlas till vit senare.

I mitten ligger "Bowl of Beauty". Den blir fuchsia röd med vitt fluff i mitten.

Som tredje pion på högra sidan har jag "Kansas". Den får karminröda blommor.

Till vänster av gången har vi en ensam liten pion som väntar på sällskap. Denna pion är om jag förstod rätt en ganska ny sort som heter "Angelika Kaufmann". En vit blomma med gult i mitten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar