torsdag 7 januari 2021

Böcker 2020 del 2

Jag har brukat uppdatera min lista med lästa böcker två gånger om året. En till sommaren och en till julen. Nu glömde jag bort att uppdatera under julen så det blir nu istället. 
Jag hann läsa 13 böcker på 6 månader men ingen av böckerna var så super duper bra. Dvs, ingen 9-10. 

En bok lämnade jag utan vitsord, för att jag kan inte vara opartisk :) Min kompis har skrivit boken "Tähän aikaan huomenna". Den var faktiskt väldigt bra skriven. Jag är väldigt imponerad över hur fin hans första roman var. Jag hoppas på att han känner för att skriva fler böcker. Dem kommer jag definitivt att läsa.

* Boktjuven - Markus Zusak 7/10.
* Där kräftorna sjunger - Delia Owens 8/10.
* Den röda adressboken - Sofia Lundberg 8/10.
* Kissani Jugoslavia - Pajtim Statovci 6/10.
* Flickan i brevet - Emily Gunnis 7/10.
* Tähän aikaan huomenna - Iikka Hackman
* Tritonus - Kjell Westö 6/10.
* Auringon sisar - Lucinda Riley 7/10.
* Hur mår fröken Furukura - Sayaka Murata 6/10.
* Hypnotisören - Lars Kepler 8/10.
* Ruska - Christian Rönnbacka 7/10.
* Historien om New York - Henrik Berggren 5/10.
* Paganinikontraktet - Lars Kepler 8/10.


Intressanta, fina och spännande böcker är dessa böcker jag läst, förutom några undantag. Historien om New York fångande mig till en början, men sedan trillade jag av i något skede och snabbläste den till slut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar