söndag 17 januari 2021

Snö, sol och sorg

 Det finns mycket att blogga om, men jag har på sistone inte riktigt orkat sitta vid datorn.

Eftersom jag sitter varje vardag 8 timmar vid datorn så orkar jag inte fortsätta efter arbetstiden. 

Mycket har vi gjort denna vecka. 

Den tyngsta dagen var definitivt torsdag. Då var det en av mina bästa vänners begravning. 

Jag var så orolig för den dagen att jag inte hade kollat vad jag skall ha på mig, först 20 minuter före start så valde jag snabbt svarta kläder. Hjärnan kanske försökte spärra infon om att det kommer att ske. 

Det var en väldigt fin jordfästning och jag är glad över att få delta (korona har satt restriktioner också på jordfästningar). Det var vackert, tungt, lugnt och sorgligt. 

Efter 20 års vänskap så är det svårt att sätta ord på saknaden och sorgen. Jag kan skratta åt helt tokiga minnen och gråta i nästa. Det var vänskap vid första ögonkastet när vi satte oss bredvid varandra i skolans auditorium första dagen. 

Vädret har varit väldigt fint och kallt så vi har varit ute och njutit av solskenet.


Vi har skottat gården i flera omgångar, men nu passade jag på och skottade också balkongen. Det är bra att den är snöfri ifall man behöver röra sig där. 

Mannen gick och köpte en ny tv. Vår förra tv köpte jag för 11 år sedan åt Mannen till födelsedagspresent. Det var den vackraste tv jag sett, en vit, men en sirlig liten metallfot. Nu började den strula och jag "gav lov" åt Mannen att köpa en ny utan att ta ställning till saken. DU MILDE när han kom hem med en ENORM tv! Alltså, den är så stor! Det blev och störa mig när vi hade mitt i allt ett stort svart hål i vårt vardagsrum dit ögonen söker sig genast. En tv får gärna vara diskret. Detta ledde till att jag möblerade om hela vardagsrummet under veckoslutet :) 

Jag lyckades med uppgiften och nu ser man inte mera den enorma tv.n när man kommer upp till övre våningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar