söndag 24 januari 2021

Kalas

 Idag har vi firat barnens kusin som fyllde 4 år, hurra!


Mommo/mamma fotade denna smaskiga efterrätt.

Smulan och A rymde genast till övre våningen och lekte med Barbien hela den tiden vi var där (förutom när vi åt) :) Jag fick flashbacks från när jag var liten. Jag ääääälskade Barbien och lekte ofta med min kusin i flera timmar med dockorna.

Lillebror och lillkusin F lekte med bilar. Lillkusin har lärt sig säga BIL så det blev mycket bilbilbil :) De har också hittat ett gemensamt intresse :)

I veckan har jag skidat några gånger med pappa. Äntligen har de dragit skidspår! Andra gången vi skidade var det rusning i spåret. Det var nästan lite jobbigt med så mycket folk, ovant och knepigt när folk skidade förbi och så var det plötsligt tre personer på spåret bredvid varandra när man skidade mot dem från andra hållet. Kanske många har dammat av skidorna i år då det finns så begränsat med saker man kan göra.

Lillebror och Smulan har varit påhittiga och byggt fina bilbanor av kartong.

Det räcker att jag har en idé och "startar" leken med att lite rita och klippa. Så nappar barnen idén och kan pyssla på hur länge som helst sedan själva.


Det blev en bilbana med garage, tunnel, restaurang och parkering.

Katten skall naturligtvis vara med. 

Så gick veckoslutet igen i racerfart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar