lördag 30 januari 2021

Vardagsrummets nya ordning

 Kanske ni minns att jag berättade för någon tid sedan att Mannen gick och köpte en förfärligt stor tv?

När han ställde den på tv bordet där den gamla tv.n hade samlat på sig damm så täckte den nästan hela fönstret. Det första man såg när man kom till övre våningen var den stora tv.n. Jag var helt förfärad och började flytta på möbler hit och dit. Det blev ett helt projekt! Nu får ni se hur det ser ut efter möbelsnurrandet. 

Förr hade vi en öppen lösning, nu blev vardagsrummet och köket avgränsat med vitrinskåpet.

Jag stod i köket och fotade denna bild. Till höger var ni ser tavlorna på väggen, där stod det vita vitrinskåpet tidigare. Jag flyttade en stor växt framför högtalaren så att ingen skulle springa på den och fälla den omkull.

Detta foto är taget i vardagsrummet. Vitrinskåpet täcker just och just tvn så att den inte syns till köket. Ser ni monsteran uppe på kakelugnen? Den är helt förvildad och Mannen lyfte upp den dit när den började ta över hans arbetsrum :) 

Lagom plats för fyra människor och en katt.

Förra ordningen hade vi några år och jag tänkte att det var den enda bra lösningen, men jag måste säga att jag gillar denna också.

1 kommentar: