onsdag 13 januari 2021

Snö i mängder

 Först hade vi inget snö alls och sedan öppnade någon snökranen och öste på för fullt. 

Det har snöat natt och dag i tre dagar (om jag inte helt yrar med dagarna) och vi har fått skotta snö både på morgon och kväll. Jag sade åt Mannen idag att vi snart får ta snö in i badkaret och smälta då det inte mera finns några ställen att skyffla det till :D 

Vi har rört oss med pulka till förskola och dagis. Jag är nog så tacksam över att alla ställen vi måste till ligger nära. Bilen behövs knappt alls.


Diana myser inne i värmen. Hon är nog så ljuvlig <3 

Jag kan inte låta bli att röra henne när hon ligger och sover sött. Hennes bulliga, mjuka mage och runda små tassar. Vi går alla och bär på hennes turvis och snusar på hennes fluffiga päls.

På natten sover hon mellan min dyna och sänggaveln och sover där tills någon av oss stiger upp. Jag som tänkte att jag aldrig låter en katt komma och sova i samma säng :) Men hon sover så lugnt och har inga ljud för sig så det fungerar bra. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar