lördag 9 januari 2021

Lördag

 Efter ett lugnt jullov har vi allihop återgått till jobb, dagis och förskolan.

Eller jag har jobbat hela tiden, men resten av familjen hade semester till trettondagen. Det var nästan lite semester för mig också då :) Barnen fick sova så länge de ville, jag bara förflyttade mig till min arbetsstation utan att behöva klä på någon annan eller fixa frukost osv. Mannen tog såklart hand om markservicen när han var hemma.

En dag tog jag ut lite övertid och styrde mot pulkabacken mitt på dagen med barnen. Så härligt att man kan göra så!

Barnen är glada över snön. Vi har besökt backarna varje dag och barnen susar ner för dem med både Stiga och pulka. Lillebror föredrar Stigan för det är så kul att kunna styra och bromsa.

Smulan var super duktig och skidade till mommo och mofa en dag.


En liten tjej på väldigt kladdiga skidor. Hon hade 5 cm snölager under skidorna så hon var extra duktig som kämpade på utan att ge upp.

På trettondagen var vi på 7 års kalas hos Smulans föreskolekompis. Vi har inte varit hemma hos någon under hela 2020 (förutom närmaste släkten) så barnen var helt förvildade. Vår familj var alltså de enda gästerna på kalaset. Smulan tyckte att hon skulle bli övernatt och Lillebror kommenderade oss hem och ville att vi skulle hämta hem honom sedan senare på kvällen. Huh huh, vi fick dem medlurade hem till sist. 

Måndag är en stor dag för då skall vi anmäla Smulan till skolan! Tiden går så fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar