lördag 26 september 2020

20 grader i september

 Alltså vilket väder, soligt + 20 grader i september.

Jag tackar! 

Mannen tänkte att det är säkert sista gångerna han kan vara ute och klättra så han drog idag väg på en klättringsresa till Reventeenvuori. Barnen åkte iväg till mummi och vaari och mitt i allt är jag ensam hemma. Bara för att jag aldrig annars kan se på precis vad jag vill på tv så spenderade en stund på morgonen framför Netflix. Så avkopplande! 

Sen vill man ju gärna känna sig lite duktig också en så vacker dag så jag skurade krukor och planterade lökar.



Det är så himla tråkigt att tvätta krukor, men det är ännu tråkigare att sedan på våren börja putsa upp dem. Nu kan jag välja en fin ren kruka när jag får min planteringsiver i vår. 

Lökar har jag egentligen petat ner längs med hela veckan. Jag känner mig lite som en glömsk ekorren som gömt sina nötter. Jag har petar ner dem lite här och där så jag tror att jag kommer att överraska mig själv i vår när de ploppar upp. Det finaste brukar vara de små tete-a-tete som jag planterar runt äppelträden. Där skall de vara :) Mamma och pappa hämtade åt mig snödroppar och krokusar så det blir nytt för i nästa vår. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar