måndag 14 september 2020

Mosig av massage

 Jag har haft en så bra måndag, fick mycket fixat som jag borde redan ha gjort i fredags, men inte hunnit. Och sedan var jag efter jobbet på massage. 

Jag lyckas få stenknutar på ryggen och att jobba vid dator 8h om dagen gör det inte bättre, trots att jag kan välja mellan att sitta och stå upp. Jag var så mör efter behandlingen att jag fick en riktig hjärnfis. Mannen gav mig ett presentkort till massage som jag använde idag. Jag gav kortet åt massören och sen blev jag och vänta på att han skulle ta betalt av mig. Efter en konstig tystnad så sa han " om jag då skulle öppna dörren åt dig"...så att jag skulle gå hem :D Gud så pinsamt, jag svarade bara skrattade att jag var lite mosig i hjärnan. Klart att jag inte behöver betala när jag har presentkort!

Igår pysslade jag massor i trädgården. Grävde bland annat ner en ny pion. Den heter "Coral Charm" (klick) och blir orangeröd till färgen. Mamma fick en likadan till födelsedagspresent av mig lite i förväg.

I söndags klättrade vi upp till Kasaberget och tog en picknickpaus där.


Barnen är ena riktiga bergsgetter så det var inga problem för dem att gå dit och klättra upp. Fina utsikter och god äppelkaka på de sista äpplena i trädet.

Jag önskar er en trevlig vecka och hoppas att ni alla känner er lika mosiga, nöjda och varma som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar