lördag 5 september 2020

Högholmen

 Igår bestämde vi oss för att åka till Högholmen på lördag.

Det skulle vara ostadigt väder, men lite regn gör inte så mycket. Kanske det är t.om. bättre för då är det inte trängsel på Högholmen. 

Det ÖSregnade kl.10 när vi kom fram. Som tur vände vi inte om och åkte hem igen för att 30 minuter senare så hade vi fint väder. Och ingen trängsel överhuvudtaget :)

Vi kollade på alla möjliga fina djur.




   Lillebror orkade fint och som pricken på i:et hade vi med egen lunch. Vi åt omelett och pasta samt morötter, tomater och äpplen från den egna trädgården. Så glad jag var imorse när jag kunde ta med så mycket mat från egna odlingarna. 

Lekplatserna på Högholmen är väldigt fina och när jag frågade vad som var roligast med besöket så ropade de båda "lekparkerna!". Djuren var väl helt okej också :D

Lite spännande var det när lejonet röt! Jag har aldrig hört det förut och vilket dovt ljud det kom ur lejonet. Jag läste att det kan höras 8 km. Tigern i buren bredvid svarade lejonet. Kanske djuren var extra pigga efter regnet. 


Vi åt nära björngrottan. Det blev ju lite roligt när vi satt vid bordet med vår mat så kommer en stor björn och svänger rumpan mot oss och klämmer ut en stor bajshög. Inte ofta man sitter och äter 4 meter från en bajsande björn...Tur att man inte är så känslig, maten smakade nog bra ändå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar