lördag 19 september 2020

Mera mur

 Snart har jag slut på alla gamla murstenar, kanske helt bra så :)

Av de sista har jag byggt en mur bredvid barnens sandlåda. Här har bara varit en brant sluttande liten backe. Svår att gå på och svår att plantera något på.


Efter Mannens snygga stenbeläggning kom en mur. Sandlådan ligger till vänster om bilden. 

Vi har mycket jord över från att vi grävde en ny mur för rabatten på framsidan av gården. Den lassade vi vid komposten och nu jag jag kärrat den över till nya muren.



Jag kan inte ens gissa på hur många lass jord, stenar och mylla jag skuffade hit med skottkärran för att jämna ut den branta lilla backen.

Vad jag skulle plantera där funderade jag mycket på. En vacker rabatt tänkte jag först. Men nej, det blev en plantering för barnen :) De leker ju mest här och tänk vad perfekt det blev när jag flyttade över månadssmultronen och planterade dem vid muren. Där har plantorna varmt och skönt och är på rätt höjd när ett barn vill plocka smultron i munnen. Blåbärsbusken flyttade jag också till det nya området. Så det blev en mumsigt god plantering istället för en blomrabatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar