lördag 12 september 2020

Hösten är här

 September har gått fort, nu är vi redan halvvägs i månaden.

Jag har grejat mycket i trädgården på kvällarna med familjen. I torsdags skippade vi den egna gården och besökte skogen i stället. Jag hade förstått att det skulle finnas bra med svamp. Nu vet jag inte om vi var för sent ute för att vi hittade ganska knapert med svamp under den timmen vi gick där.

Lite kantareller, två trattisar och några nävor lingon.

Jag tycker att det fanns väldigt lite svamp i allmänhet, inte ens oätliga svampar.

Hemma skördar vi fortfarande tomater, smultron och morötter. Äpplen fick vi inte så mycket av i år. Men nog så där passligt att äta, alla har fått ett äpple per dag efter jobb och dagis.


Tomaten chocolate cherry.

Igår när jag tittade på tv och publiken i showen satt med munskydd på och hade säkerhetsavstånd. Då funderade jag hur vi kommer att blicka tillbaka på coronatiden. Kommer detta att ändra på våra sätt. Mycket har det lyfts fram att den nya normen blir kanske att jobba mera distans när man ser att det fungerar. Då är det också mer flexibelt och det finns många fördelar för både arbetstagare och arbetsgivare. Hur blir det med kramar och sånt? Kommer det att ramla bort, att man inte kramas automatiskt när man ses och håller avstånd. Kommer vårt immunförsvar att försämras när t.ex. barnen inte utsätts för båbbor på samma sätt i dagis mera. Alla som känner sig sjuka stannar hemma med lägre tröskel. Det blir att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar