tisdag 29 september 2020

Lingon

 Jag fick en stor plastkasse full med lingon i söndags, oputsade.

Stora röda och fina, men de började bli lite mosiga på bottnet av kassen så jag spenderade hela söndagen med att rensa lingon. Jag var en sväng via tre butiker för att köpa en sil att putsa bären med. Men nej, alla var slut sedan länge. Jag förstod på butiksbiträdet att produkterna tog slut när korona kom. Många ville ut i skogen och plocka bär. Skoj! 

Jag fick nöja mig med det svaret och rensa för hand. Jag har nu flera påsar lingon i frysen, tre burkar med lingonsylt, en lingonpaj och en stor glasburk med råa lingon i kylskåpet. Det blir lingon till gröten nu flera morgnar :)


Annat nytt så köpte min Man åt sig ett ståbord som arbetsbord. Ett man kan hissa upp och ner, beroende på om man vill stå eller sitta. Så jag har jobbat nu 1,5 vecka hemifrån då jag fick vårt gamla arbetsbord. Ganska roligt att ha sin man som arbetskompis här hemma. Vi träffas lunchtider och på kaffepaus kl.14. Annars håller jag hus i nedre våningen och mannen i övre våningen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar