fredag 28 maj 2021

Äppelblom

 Maj är en alldeles underbar månad och den närmar sig sitt slut så småningom.

Äppelträden har slagit ut i blom.



De är ju så fina. Först ljusröda små knoppar som växer ut till vita fina blommor.

Denna vecka har också varit en slutspurt på dagis och förskolan, båda har haft sina vårfester. Smulans vårfest fick vi följa med via Teams. De fick betyg och ros, väldigt högtidligt!

Vi hälsade på med Smulan hos skolhälsovårdaren och kollade upp Smulans hörsel, syn osv. Allt var prima! Då hon var liten räknade de ut på rådgivningen att hon blir ca 161 cm lång. Det hade jag svårt att tro då hon konstant varit längre än mig i samma ålder. Nu sa skolhälsosystern att hon blir antagligen lika lång som jag (168 cm). Så det blir att se hur det går, vem som har rätt, skolan eller rådgivningen eller har någondera rätt.

Både jag och Mannen har fått våra corona vaccin. Hurra! Det känns stort! Ömma i armen har vi varit, men inga andra biverkningar. För att fira så träffade jag min kusin (som också är vaccinerad)! Vi har inte setts på två år!! Helt för lång paus. Våra småpojkar hittade genast varandra och lekte loss som om de alltid skulle ha känt varandra. De kom också överens om att de skall ses snart hos småkusin E och fortsätta leken :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar