söndag 9 maj 2021

Morsdag

 Idag firas det morsdag i Finland.

En rätt så trevlig dag :) Lillebror kom ihåg att det är morsdag och när han tassade till mig så hade han med sig en överraskning åt mig. Ett kort som han målat blommor på och de hade gjort en morsdagsintervju på dagis. Smulan vaknade en timme senare och hade också gjort åt mig ett väldigt fint kort med flera färger och en bild av sig själv. De är nog de bästa presenterna!

Mannen fixade frukost (normalt kokar jag gröt på morgonen). Jag som älskar god mat har blivit bortskämd med super frukost. Nybakt bröd, pålägg, fisk, smoothies och bubbel.

Till lunch blev det mera fisk och sparris. Fisk är nog min svaghet, pga fisk och ost skulle jag ha svårt att bli vegan.


Senare åkte resten av familjen och hälsade på Mannens mamma, men jag blev hemma för att jag har en rinnig näsa. Jag var på test i lördags och det är inte corona, men pga pandemin så får man hålla sig borta tills näsan torkat upp. Jag känner mig dock pigg och har pysslat i trädgården en stor del av dagen, mest med att riva upp ogräs. Tråkigt tänker ni kanske, men det kan vara ganska skönt ibland att sitta ensam vid en rabatt och plocka kirskål :D

En extra hälsning åt min egna mor här via bloggen! Glad morsdag <3 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar