måndag 24 maj 2021

Det doftar

 Vilken underbar tid det är på året! 

Gräset och bladen är ljusgröna, det blommar och fåglarna tjattrar.

Man blir så glad redan av den korta vägen till dagis då man nästan får dofta på alla blommor som kommer emot.


Under veckoslutet har vi grävt mellan vår och grannens tomt plats för syrénhäck och har också planterat en hel del syréner. Lite till skall jag hämta och så är den färdig så det gick fort undan. 

Under veckoslutet hann vi också ha lekparksträff med mina gamla klasskompisar som jag inte sett sen början av året. Barnen lekte i flera timmar och Lillebror var så trött att han somnade mitt i meningen när vi körde hemåt. 

Denna vecka har vi massvis med program och Smulan har alla kvällar simskola (intensivkurs). Det är så fint att de kan ha simhallen öppen för barnen som går i simskola så att de får öva inför sommaren. Jag är nog lite avundsjuk, jag skulle sååååå gärna ta mig en simtur där. Sjöarna är ännu lite för kalla för mig :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar