onsdag 18 augusti 2021

Elfenbensbröllop

 Idag har vi varit med Mannen gifta i 14 år. 

Vilken tur att det år 2007 inte var lika ruggigt väder som idag! Vi hade solsken på vår dag, med en liten gnutta regn på morgonen.

Idag ösregnar det och blåser. Det har blåst så hårt att krukor och lyktor ligger huller om buller på terassen.

Jag kollade upp att det heter Elfenbensbröllop när man varit gift i 14 år. 

Materialen blir starkare längs med tiden.

På tal om material så hittade jag ganska fina stenar i Kuusamo när jag var på promenad


Den längst fram är så tung så jag undrar om det verkligen är kattguld, eller kan det vara äkta :)

Vår bröllopsdag firade vi lite, med en lunch på tumis här hemma.

Inte vilken lunch som helst, vi hämtade den färdiglagad från den bästa restaurangen.

Fiskpinnar (av kolja) och nypotatis, låter hur tråkigt som helst, men det var nog det absolut godaste fiskpinnarna jag någonsin ätit. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar