söndag 22 augusti 2021

Flunsa, solros och vaccin

Snart är veckoslutet över och imorgon blir det ny vecka.

I torsdags fick Smulan ont i halsen och stannade hemma på fredag. Tråkigt att stanna hemma så i början av skolgången, men det hjälps inte. Hon fick också snuva, men verkar vara mycket piggare idag så vi håller tummarna att hon kan fara till skolan imorgon. Coronatestet var naturligtvis negativt.

Jag fick i fredags mitt andra corona vaccin. Det kändes/känns lite konstigt i lederna och stickstället är ömt, men annars är allt normalt :) Skönt att få det undanstökat. 

Vi har varit ganska mycket hemma pga Smulans snuva. Jag har plockat enorma mängder äpplen och morötter. Det blev äppelsylt och äppelkaka. Jag tror nästan att jag skall ta och fylla frysen med lite äppelmos också. Härligt när det finns mycket av det goda! Det enda som blev lite av i år är blåbär. Förra året plockade vi ihop till blåbärspaj i ett nafs, men nu är blåbärsriset bakom huset alldeles torrt. 

Något som är alldeles underbart i trädgården är solrosen Ruby.



Den är så FIN! Jag måste stanna alltid en stund vid solrosorna och titta på dem. 

Tomatskörden blev väldigt fin i år och vi belönades med en extra fin tomat.


En katt-tomat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar