lördag 14 augusti 2021

Städdag

 Idag körde jag igång med städdag här hemma.

Ni skulle ha sett vilken röra vi hade här hemma! Vi har varit så mycket på vift och utomhus så hemmet har fått lida, men dammråttorna har mått desto bättre :)

Jag tömde alla väskor från diverse resor som blivit liggande på golvet, Mannen dammsög, jag böt allas lakan, plockade upp tusen saker och ställde dem på rätt plats, barnen fick plocka undan i sina rum. Allt från balkongen som jag tagit in pga regn fick flytta i förrådet, sorteringskärlen tömdes, mattor har piskats och tvättmaskinen snurrar på för fullt. Det blev som ett nytt hem, ett där man inte behöver stiga över diverse saker hela tiden, haha hah!

I rena farten så tänkte jag ännu fortsätta och gå igenom barnens utekläder. De har vuxit så mycket så jag har helt säker på att det finns för små kläder där.

Veckan har varit väldigt fin och Smulan har haft kompisträffar, vi har varit till stugan och sedan en sväng till Högholmen.

Björnarna var nog våra allas favorit.

Jag insåg i början av veckan att de flesta barnen början skolan DENNA vecka och Smulan först på måndag. Då är det ju en fantastisk tid att besöka Högholmen osv. Och det var det, där var ju helt tomt :) Man behövde inte oroa sig över säkerhetsavstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar