tisdag 31 augusti 2021

Sista semesterdagen

 Imorgon blir det officiellt höst i vårt hushåll, då återgår jag och Mannen till jobbet.


Ölandstoken blommar så vackert nu.

Vilken underbar, härlig och minnesvärd sommar vi haft! Jag är så glad över att vi kunde vara 2,5 månader tillsammans, speciellt nu när barnen är små och gärna väljer att vara med oss. Jag hopppas på att vi i framtiden också kan ha långa sommarlov ihop.

Jag har fixat idag allt möjligt till jobbet, laddat resekort, munskydd och klippt håret 10 cm. Jag var senast till frissan för ett år sedan...och det märks, hahahah! 

Smulan gick idag alldeles ensam hem hela vägen (jag gick en bit emot henne igår). Det gick fint och hon träffade en kompis på vägen så de slog ihop sig och gick resten av vägen tillsammans. Ja och sen kom nya kompisen till oss och leka. Smulan har lätt att knyta kontakter. 

Jag har nog varit så nervös över att hon rör sig själv. Jag tänker på alla faror och vill skydda henne, men det hjälps inte, jag får bara släppa taget och lita på att hon klarar sig och vet vad hon skall göra.

Det jag mest av allt för tillfället irriterar mig över (så att jag blir nästan rosenrasande) är de unga pojkarna (alltid pojkar) som kör runt med elmopeder (?). De kör otroligt hårt bland fotgängarna, utan hjälm och trixar ibland när de kör och kurvar hit och dit. Jag är så rädd för att någon sådan skulle köra på Smulan. 


Lillebror har haft sin 4-års rådgivning. Allt var väl och ingen uppföljning behövs. Jag hade gladeligen glömt vad man testar då barnet fyllt 4 år så jag blev lite kallsvettig då han skulle rita. Lillebror brukar inte rita så jag hade ingen aning om han kunde följa mönster. Jag oroade mig helt i onödan :) 
Han har dessutom varit väldigt glad över att börja dagis igen, skojigt att se sina kompisar.

Imorgon blir det en väldigt spännande dag för mig med nya kolleger och nya uppgifter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar