måndag 16 augusti 2021

Första skoldagen

 Sommarlovet startade vi hela gänget 1.6 och idag 16.8 återgick vi till vardagen delvis (med mjuklandning). 

Det är inte vilken dag som helst idag, det är Smulans första skoldag! Tänk, det var ju nyss hon började på dagis (klick)!

Det känns stort och jag hölls ganska länge vaken igår kväll när jag tänkte på det. Vad allt det innebär när hon blir skolflicka och hur jag än vill hålla ett vakande öga på henne så måste jag låta henne prova sina egna vingar. Jag erkänner att jag är en riktigt hönsmamma! 


Hand i hand gick vi den första dagen till skolan.

På gården samlades alla som börjar i samma klass runt sin lärare. Många sökte trygghet i sina föräldrarna som var med den första dagen. Till slut fick vi släppa varandras händer och Smulan traskade med sina nya klasskompisar i ett långt led in i klassrummet.

Jag önskar dig kära lilla barn en trygg och rolig skolgång <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar