fredag 10 augusti 2012

Hallon

Vi kom just hem från en skogspromenad. Tanken var att leta efter kantareller och sedan skulle jag också plocka blåbär. Vi hittade inga kantareller denna gång, men en liter blåbär hann jag plocka och den bästa överraskningen kommer här:


HALLON!

Inte hittade vi värst mycket hallon, kanske 3 dl och sen åt vi en hel del samtidigt som vi plockade vildhallon. Hallon är super gott och svårt att hitta tycker jag!

Hallonplantor är jag jätte duktigt på att hitta...dessa växer nämligen överallt på vår gård, mest i örtgården.

Jag har plockat bort dem systematiskt och planterat dem i krukor/korgar.


Tyvärr har jag förstått att de aldrig får bär första året, måste vänta tills i nästa år. Men hur skall jag få dem att överleva vintern? Hmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar