söndag 5 augusti 2012

Semester del 1 avslutas

Imorgon blir det jobb igen efter tre underbara semesterveckor! Hur i fridens namn skall jag klara av att vakna kl.06.30 och komma hem först 18-tiden?? Jag behöver ganska mycket sömn har jag märkt och nu i tre veckors tid har jag fått sova 9 timmars nattsömn. LYXIGT!

Har nog lite ångest inför morgondagen fastän jag tycker om mitt jobb och mina kolleger...vad är det månne som väntar på mig när jag kommer tillbaka? En miljon e-post om inte annat...

Som tur fick vi idag några överraskningsgäster från mellersta Finland. Vi spelade Dixit, åt wok och åkte till kaffestugan för att dricka lite kaffe (vårt kaffe var slut här hemma).

Som tur har vi semesterveckan nummer fyra om fyra veckor, så man har något att se framemot än :) Planerar något super kul för den veckan :))

Augusti är nog en underbar sommarmånad och sommaren känns inte alls att vara förbi fastän jobbet börjar igen. Här i trädgården finns det mycket som börjar blomma nu först.

Som t.ex. Rudbeckian.


Och krassen:


Vår kompost finns bakom krassen :) Nu ser det mycket snyggare ut! Ärterna ser ni till vänster, de börjar också mogna nu.

Önskar er en skön fortsättning på söndagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar