söndag 19 augusti 2012

Mitt smultronställe

Vi firade i förväg gudsonens födelsedag idag. Då när han har födelsedag på riktigt så är vi på semester del II och kan ej gratta honom. 

Gudsonens mor har gröna fingrar och hon har t.om. lyckats odla paprika på deras balkong! Jätte fina och stora paprikor. 

Vi talade om allt mellan himmel och jord och då slog tanken oss båda; hur skall man klara av hösten sedan när den kommer?! 

Jag älskar min lilla örtgård, bärbuskarna, äppelträden och alla växter och blommor. Vilken lycka när man kan öppna dörren och plocka åt sig det man behöver :)

Sedan när det blir kyligt så skulle jag kunna flytta alltihop in om bara möjligt. Kompisarna tipsade om inomhusväxthus. Undar just hur det fungerar...

För tillfället har vi smultorn som är röda och fina. Men har ni sett vilken konstig form de har? Tycker att de brukar vara runda, men våra är avlånga.



Jag tror nog att mannen har ett och annat att säga om jag börjar släpa in alla våra örter och bär :)

Om några veckor åker vi till underbara Italien, denna gång blir det Toscana. Jag är så glad över det att jag börjar nästan tro att det är för bra för att vara sant. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar