torsdag 30 augusti 2012

Några dagar till semestern

Idag insåg jag att om några dagar har jag min fjärde semestervecka :)

Tre veckor hade jag på sommaren och nu en i september. Så hade vi också förra året och det kändes bra så vi tar om det i år. 

Nu har jag bara 2 kvällar att fixa allt färdigt före resan så idag har jag gått an som en liten dåre. Dessutom var mina svärföräldrar här ikväll så vi satt en stor del av kvällen och pratade :)

Har närmast idag rusat runt och försökt plocka fram sådant man måste ta med sig på semestern.

Idag har jag strukit kläder jag skall ta med på semesterresan.
Har kollat att de har ca. 30 grader nu i Italien så jag får äntligen lite användning av sommarklänningen och shortsen!




Jag måste nog medge att jag känner mig alltid jätte glad över att få åka på semesterresa, men samtidigt känner jag mig jätte skyldig för att katterna blir då ensamma hemma. Klart att vi har kattvakt som ger mat en gång i dagen, men de måste ändå vara ensamma långa tider.

Förra året besökte vi norra Italien och jag blev helt förälskad i landet då :) I år skall vi kolla om mellersta Italien är lika fint. Det blir 6 nätter på två stycken olika agriturismon i Toscana och sedan tre sista nätterna i Rom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar