måndag 28 oktober 2013

Allt händer samtidigt

Vi var nyss och tittade på en bostad som vi har gjort ett anbud på.
Vi hade med oss Mannens föräldrar denna gång. Detta var tredje gången vi besökte stället och varje gång känns det lika bra :)

Vi skall skriva på lite papper i onsdag så då går saken vidare igen.
Julen kommer tyvärr att gå åt att packa lådor så jag får inte njuta av julpyntandet på samma sätt som tidigare. Som tur är vi julen hos mor & far så jag får njuta av stämningen där.

Imorgon skall vi på "rakenneultra". Vad heter det måntro på svenska?
Huj vad det är spännande! Jag hoppas verkligen att allt är som det skall vara i detta skede.

Annat som spänner mig för tillfället är att min kollega har fått Parvovirus. Det är inte farligt för vuxna, men det kan orsaka missfall eller skador på fostret om man får viruset som gravid. Mamma kom inte ihåg att jag skulle ha haft viruset som liten så jag är super rädd för att bli smittad.

På jobbet har vi samarbetsförhandlingar för tillfället, det hör också till en top 10 stress-punkt. 

Lite för mycket med egen bostadsaffär, skaffa ny bostad, vara gravid, samarbetsförhandlingar, ilskna virus på jobbet, packa, städa, planera :)

Men det hjälper lite att skriva upp saker och ting i bloggen så prioriterar man saker och ting bättre.

Nummer 1: fostrets hälsa och min egna.

Allt annat kommer lägre ner i kön.

Nu skall vi bara hoppas på att jag kan sova i natt när vi har en så spännande dag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar