lördag 19 oktober 2013

Händelserik vecka

Det har varit så mycket på gångs att jag inte har hunnit logga in mig på bloggen. Läser nog andras bloggar som avkoppling, men mina egna tankar flyger hit och dit så jag får det kanske inte så vettigt i textform :)

Igår hälsade jag på hos min väninna och gav henne breven hon skrivit åt mig (1990-1992). Och jag fick av henne tillbaka breven jag skrev åt henne! Jag läste igenom dem igår före jag gick och sova och tänkte att man har nog ändrats en del på 20 år.

Jag fick också köpa förmånligt av hennes mamma-kläder så nu jag har lite kläder som passar min växande mage. Än så länge har jag kläder som passar, men mina farkkun kan jag inte mera använda. Som tur finns det mamma-farkkun så jag behöver inte sluta använda farkkun för 5 månader.

Rådgivningen besökte jag i onsdags och hjärtljudet på fostret lät regelbundet och bra. Känns bra att få lite nu och då bekräftelse på att någon bor i magen och har det bra. Igår besökte både jag och Mannen en tandhygienist och vi blev verkligen besvikna över besöket! Det hör till att man under graviditeten skall besöka tandläkare för att kolla att allt är i skick i munnen så att man inte smittar bakterier vidare till barnet. MEN de tittade inte ens in i våra munnar! Vi satt bara och talade om hur viktigt det är att inte låta barnet använda samma bestick som en själv och att man inte får pussa barn på munnen. Vi missade med Mannen av vår arbetstid när vi satt och pratade om sådant och blev nog lite frustrerade när vi måste boka in nya tider då de sedan kommer att kolla skicket på våra tänder.
Visst är det säkert bra att tala om munhygien när man har barn, men vi har ju inte ens ett barn. Kunde man inte ta denna diskussion sedan när barnet har fötts?

Gällande det nya hemmet så gav vi igår en ett bud på en trevlig lägenhet på 99 m2. Vi satt inte det priset försäljarna önskade så vi hoppas att de inte blir sura (de säljer privat). Det kommer en stor renovering på husbolaget så vi drog kallt av de kostnaderna från priset de önskade. Får se vad de svarar...

Nu tänker jag fira veckoslut med vänner och familjen.

Jag önskar er ett skönt veckoslut!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar