söndag 6 oktober 2013

Vilket händelserikt veckoslut!

Det började med besök av goda vänner i fredags.
Vi satt egentligen och åt hela kvällen och pratade.


Vi gjorde en höstig meny med svampsoppa till förrätt och hönsgryta till huvudrätt. Receptet på svampsoppan önskades av gästerna och den hittar ni HÄR. Vi använde torkad svamp istället för färsk. 

Eftersom det börjar kännas lite kallt och ruggigt så passade jag på och tände alla ljus vi hade hemma.



Jag fick också som gåva två jätte vackra ljuskoppar!


De glittrar så vackert i mörkret.

På lördag morgon åkte vi över till Veikkola och kastade frisbegolf i 1,5 timmar. Terrängen är ganska rolig och tiden gick snabbt. I början var jag nog ganska usel på denna sportgren men i slutet av banan började det går riktigt bra när jag fattade tekniken.

På kvällen åkte vi över till Salmisaari i Helsingfors och tittade på deras nya boulderhall. Den var jätte fin! Som pricken på i:et fick vi kolla på Sisu Masters 2013 (klick). Världskändisar som visade sina klättringstalanger åt oss. Miljön var tävlingen var är också fin, en sandstrand inomhus. Hade nog lite sand i mina byxor när jag kom hem men det var ju inte så farligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar