lördag 26 oktober 2013

Lördag

Jag hade lite tänkt mig att jag varje kväll går igenom något smått, t.ex. en hylla eller låda, för att se vad som skall återvinnas, föras till insamling, slängas bort eller tas med till nya hemmet i december.

Det har inte gått riktigt som jag tänkte mig.
Började med att läsa brev vänner skrivit till mig och sen blev det stopp. 

Idag tog jag mig i kragen och började gå igenom städskåpet.

I skåpet hittade jag skovax.

Och så fortsatte dagen med att jag satt skovax på alla våra läderskor.


Nu är de ju behandlade och fina.

MEN

Jag har egentligen inte fått så hemskt mycket organiserat.

Jag tror att jag fortsätter imorgon, idag är det ju lördag och då måste man koppla av efter en lång arbetsvecka :)


4 kommentarer:

  1. Bara det inte går lika illa som för mig...när jag går igenom bokhyllan måste jag först läsa alla olästa böcker innan jag slaktar dom:) Det tar lite tid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj oj, man vet aldrig! Jag har inte än vågat titta på böckerna ;)

      Radera
  2. Här skulle finnas massor att städa ;) håller på med julstädningen nu och det måste bli färdigt inom nästa vecka. Skall ikväll ännu börja tvätta fönster och lägga upp julgardiner om jag bara klarar av det. Utsidan av fönstren får någon annan lyckligt lottad människa tvätta sedan.
    Som tur är det två månader ännu att gå igenom och packa allt så ni hinner säkert med det fast ni inte gör något varje kväll. Går ganska fort sedan när man får inspirationen upp.
    Ha det bra och stressa inte alltför mycket :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste lämna lite julstädande åt de andra familjemedlemmarna också :) Vet du...jag funderade också lite på att nu redan pynta, sätta upp julstjärnor osv. För att julen kommer sedan gå åt att packa så man hinner inte mysa hemma under julen.
      Idag fick jag lite mera gjort! Har städat städskåpet, jösses vad det var råddigt :D!

      Radera