lördag 12 oktober 2013

Snart hemlös

Så blev vårt hem köpt!
Hemmet kom till salu på nätet i tisdags (kväll) och i torsdags var hemmet köpt! 
ABSURT!
Vi hann inte ens ha en officiell visning.

Nu snurrar en blandning av olika känslor inom mig:
- lättnad
- sorg
-glädje
- panik

Jag är jätte glad över paret som köpte hemmet eftersom frun är väldigt trädgårdsintresserad och önskade få en förteckning på alla mina växter. Dessutom tyckte de väldigt bra om vår inredning och önskade få hyllan vi har installerat i tamburen. Och visst skall de få dem!

En mardröm jag haft ibland är att jag skulle vara tvungen att flytta och nu blir den sann. Vi skall flytta ut senast 29.12 så jag hinner njuta av hemmet ännu i några månader.



Varför flyttar vi då?
Jo...om allt går bra så får vi en liten bebis i mars :) 
Då vill min man kunna jobba mera hemifrån och en tvåa är lite för liten för en familj med tre personer, två katter och ett arbetsrum som skulle vara skilt. 

I natt vaknade jag kl.04.15 och låg vaken en stund. Då tycker jag att jag kände lite rörelse i min mage! För första gången :) Lite av en "fladdrande" känsla.

Jag har inte än berättat om graviditeten till alla mina kolleger för att det känns fortfarande lite overkligt att vara gravid fastän byxorna börjat spänna runt magen.
Har just börjat graviditetsvecka 18 och då är fostret ca. 18 cm och väger 220 gram.  

Konstigt och spännande! Det är mycket på gångs nu och jag hoppas att vi snart skulle hitta vårt drömhem så att jag inte behöver fundera på var vi skall bo efter december.


3 kommentarer:

  1. Du har nog spännande tider på gångs, det tar inte så länge så är den där 18cm långa bebisen en 50cm lång och 3-4kg liten ljuvlig sak i era famnar :) Hoppas ni hittar ett annat drömhem åt er nu. Och njut av alla små och snart stora rörelser dit i magen!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Och jag är så säker på att ni kommer att hitta ett ljuvligt hem för familjen :) Va glad man blev att frun som flyttar in också är intresserad av trädgårdar :)

    SvaraRadera
  3. Jo, nu är det spännande tider på gångs :) Jag hoppas på att få mera info i slutet av nästa vecka om ett möjligt nytt hem. Måste kolla lite detaljer osv. för att se om det är rätt hem åt oss.

    SvaraRadera