onsdag 2 oktober 2013

Det käraste hemmet blir till salu

Usch ja...vilken stor klump man får i halsen när man skall sätta sitt hem till salu!
Vår tvåa börjar bli lite för liten och nu efter ca. 8 år är det dags att kolla på lite större hem.

Före det blir dags att köpa ett nytt hem så måste vi sälja vårt nuvarande hem.
Vi skrev på kontraktet med fastighetsförmedlaren i måndags och snart kommer annonsen upp på nätet. I måndags knäppte Mannen lite bilder av vårt hem. Det gjorde så illa för mig att gå igenom trädgårdsbilderna i söndags att jag inte kunde se på dem. Jag gick och la mig tidigt, men kunde inte somna. Så himla stressigt och sorgligt, men någonting som måste göras.

Tänk så mycket glädje och fina minnen som finns i ett hem och en trädgård! 

Äppelträden fick jag när jag fyllde 30 år av mina vänner. Vinbärsbusken och krusbärsbusken fick jag till inflyttningsgåva av min familj. Pionen med världens godaste doft har min svärmor gett mig...Fast den tänker jag nog gräva upp och ta med mig tror jag ;)

Här får ni se lite bilder som Mannen knäppte. Inga trädgårdsbilder kommer upp på bloggen, annars mister jag nattsömnen igen.







Världens käraste hem :)

4 kommentarer:

  1. Jag förstår din ångest till 100 %...men det blir nog bra. Gräv upp trädgården och tag den med dig:) Så gör jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr kan jag inte gräva upp trädgården. Den nya ägaren önskar få en förteckning på alla mina växter. Men känns ganska bra att någon uppskattar vår trädgård!

      Radera
  2. Vet du, hem är där hjärtat är- och det kommer du att ta med dig! Alltid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det, vackert sagt :) Jag har faktiskt den texten på vår vägg. Men svårt kommer det att vara, hoppas man snart hittar ett nytt hem.

      Radera