fredag 15 augusti 2014

5 månaders rådgivning

Idag hade vi Smulans 5 månaders rådgivning.
Vi tycker om vår "rådgivningstant" så det är alltid skoj att hälsa på henne. Fastän hon sticks ibland...som idag då Smulis fick två vaccin. 

Bejbusens senaste mått är 67,5 cm och 8,4 kg (4 mån. var 64 cm och 7,8 kg). Hon är större än medeltalet, men det är ju bara bra för det betyder ju att hon växer och mår bra ;)

Rådgivningstanten blev förvånad när jag berättade att Smulan står på alla fyra och gungar av och an. Hon menade att då kommer det att vara fart om en månad när vi har följande besök. Smulis tränar nämligen att krypa. Än så länge hamnar hon mera bakåt än framåt.



Bebis i grodposition.

Under en månads tid har jag gett åt henne grönsakspuré till lunch och annars ammat, men nu skall vi öka lite mängden. Tänkte ge puré till lunch och till eftermiddagen bär-, fruktpuré. 

Gommen är lite svullen menade de så det kommer säkert att sticka en tand fram inom närmaste framtid. Betyder det att hon kommer att sova sämre måntro (i natt sov hon från 21 till 08 utan att äta däremellan). Jag vet...jag är så bortskämd med god sömn! Jag kommer nog säkert att bli bestraffad i något skede :) Kanske hon ränner ute på nätterna sedan som tonåring?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar