söndag 10 augusti 2014

Projekt sovrum

Under denna veckas tid har vi fått ett nytt sovrum.
Vi har nog ett från tidigare, men det måste vi tyvärr avstå från då Smulan flyttar in i sitt egna rum. Smulans rum finns i vår övre våning bredvid arbetsrummet. 
Nu sover vi alla i samma rum i nedre våningen.

Eftersom man absolut inte kan ha en liten Smula att sova ensam på andra våningen så måste vi ändra om vårt arbetsrum till sovrum. 

Husets tidigare ägare hade en ganska häftigt tapet som inte riktigt föll mig i smaken...


Inte en direkt ful tapet, men lite orolig i ett sovrum.

Vi började med att riva bort tapet från alla fyra väggar. Under tapeten hittade vi bruna väggar.


Bruna väggar från 90-talet.

Det värsta kom emot när vi drog bort tapet från sista väggen.


Den väggen var ju alldeles hemsk!

Vi insåg snabbt att denna renovering kan vi inte själva fixa så vi anställde en privat företagare.
Han kom förra veckans söndag och kolla på rummet och vips var han här på tisdag och jobbade i ett kör. Det tog honom tre dagar när han slipade väggen minst tusen gånger, målade flera gånger, tapetserade och satt upp nya fönster-, och golvlister.

Och jag är verkligen nöjd med resultatet!


Jag fick min favorittapet på en vägg och resten målades vitt med Värisilmäs färg "jasmin". Jag måste skriva upp det så att jag inte glömmer bort färgen om de behövs till.


Kvar här vi bara att inreda och släpa upp sovrumsmöblemanget.

Nu känns hemmet lite mera som "eget" igen :)

1 kommentar: