tisdag 9 september 2014

Äppelchutney

Sen torsdags har jag varit flunssig och tyvärr blev Smulan smittad också. Som tur har hon inte fått febern som jag hade i flera dagar. 

Vi skulle ha haft program varje dag denna vecka, men kompisarna som skulle komma i början av veckan måste jag inhibera. Vi vill ju inte smitta någon och dessutom har vi varit trötta av allt snytande och snorande :)

Idag kom Smulans morfar och leka med Smulis en stund och då fick jag mycket gjort.
Bakade pizzabullar (mums!) och sen var vi ute på en promenad. Jag har inte varit ute sen torsdags!

På kvällen lagade jag av resten av äpplena äppelchutney.


Det blev gott! Receptet hittade jag här (klick).

Jag tänkte att man kunde äta chutney med skinka på julen och så tror jag att det passar bra med höna också. Varför skulle det inte passa med ost...det skall testas först!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar