söndag 28 september 2014

Idag har jag lekt mullvad

Det var så himla fint väder idag så vi spenderade tid utomhus. 
Härligt med + 18 grader och sol i slutet av september.

Mannen och Smulan låg ute på gräsmattan och petade på löv medan jag gick an i trädgården som en mullvad.  Nu vet jag vad som växer på vår nya gård och vad jag vill ha där så det blev att flytta runt på plantor.

Jag klippte häcken och grävde upp alla astilben som var planterade här och där i trädgården.
Nu står de i rad bredvid terrassen.


Hoppas att de trivs här. Bredvid terrassen växte bara ogräs tidigare.


Under vardagsrumsfönstret planterade jag tulpanlökar. Den ljusröda Angelique kommer hoppeligen att blomma nästa vår.

Detta veckoslut gick super snabbt. Har varit på klädparty, inflyttningsfest och sen flyttade jag på plantor halva söndagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar