onsdag 24 september 2014

Guddotter på besök

Vi har fem små söta gudbarn som jag gärna träffar.
Igår fick vi besök av gudbarn nummer 2. Hon har börjat skolan i höst och kan redan läsa.

Före Smulan gick och sova fick hon höra en godnattsaga av skoleleven.


Smulan deltar aktivt :)

Boken fick Smulan av min gudfar och gudmor till dopgåva. Boken handlar om lilla My som inte är rädd för någonting alls. 

Jag läste denna bok åt mitt treåriga gudbarn nummer 4 rätt så nyligen och då när My säger i boken att hon inte är rädd för spindlar, bläckfiskar, pirater osv. så frågade jag gudbarnet nummer 4 om hon är rädd för dessa. Nej, hon är inte rädd för spindlar, bläckfiskar och pirater, men nog för spöken. 

Kom att tänka på tiden då jag var liten och då var jag också rädd för spöken. Spindlar och ormar skrämde mig inte det minsta, men nog det okända (som spöken). Jag berättade säkert inte ens för mina föräldrar att jag tyckte att sådant var läskigt, men å andra sidan, skulle jag månne ha trott på dem om de skulle ha sagt att sådana inte finns? Svårt att säga.
Jag måste alltid sova hoprullad i täcket så att varken armar eller ben stack ut. Annars kunde monstret under sängen nappa tag i mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar