fredag 26 september 2014

En bild per timme

År 2012 gjorde jag en blogguppdatering där jag tog en bild per timme (klick).
Många har frågat vad jag sysslar med på dagarna när jag är hemma med bebisen och då fick jag idén att göra samma sak igen, dvs. ta en bild per timme för att dokumentera vad vi gör.
Valde denna dag för att vi hade inget speciellt inbokat :)

Kl. 04 vaknade Smulan av någon anledning (tänder? hunger?), men då knäppte jag ingen bild för att den skulle ha blivit svart i vårt mörka sovrum. Som tur somnade vi båda om efter en timme.

Kl.8:30 tassade vi ner från övre våningen. Jag hade redan klätt på bebisen och nu var det min tur att få kläder på.


Smulan underhåller sig med symaskinen under tiden.


Kl. 9:30 åt vi båda frukost. Vi hade tur för att morfar kom på besök så han matade gröt åt bebis medan jag fick i lugn och ro äta min gröt.



Kl. 10:30 stryker jag dynvar, skjortor och gardiner medan bebbe sover.



Kl. 11:30 bakar jag blåbärspaj. Morfar berättade att de bjuder oss på lunch så jag ville bjuda på efterrätt.



Kl. 12:30 äter Smulan sin lunch (så himla skönt att hon kan sitta i matstolen). Kött med potatis.



Kl.13:30 har jag ätit lunch hos mina föräldrar och vi hugger tänderna i blåbärspajen.



Kl. 14:30 och fortfarande 15:30 är vi ute på vår dagliga promenad.



Kl. 16:30 busar vi på golvet och byter kläder på bebis då det hände ett litet läckage.



Kl.17:30 kommer Mannen hem och vi installerar en rullgardin i Smulans rum.


Hon skall sova i sitt egna rum för första gången i natt.


Kl.18:30 Mannen åker till sin hobby (klättring) och bebisen är trött. Försöker underhålla henne så att hon inte somnar för tidigt.



Kl. 19:30 ger jag upp och klär på henne pyjamas och provar för första gången sömnpåsen.


En jätte trött bebis!


Kl.20:30 går jag äntligen och duscha! Blev svettig efter promenaden vi gjorde på dagen och har inte haft möjlighet att duscha förrän nu.



Kl. 21:30 slötittar jag på tv. Vi har nu i en veckas tid tittat tillsammans på "Bron/Broen" via Netflix med Mannen. Men jag kunde ju inte titta på den ensam för att då skulle han ha missat ett avsnitt. Vilken bra serie! 22:30 sover jag så då var dagen slut :)

2 kommentarer:

  1. Så skoj att följa med! Och vad hon växer - Smulan!!!!
    Tänkte lite ta och sno idén med "en bild i timmen", verkar skoj :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt!! Det är inte så lätt att komma ihåg att knäppa bilden för jag försökte göra det med prick en timmes mellanrum. Gick omkring med klocka på armen hela dagen :)

      Radera