onsdag 17 september 2014

Gräsfrön i rabatten

Här i vårt husbolag händer det lite allt möjligt på renoveringsfronten. 
En del saker visste vi om (t.ex. takrenoveringen) och vissa grejer kom(mer) som överraskning. 

En tråkig överraskning var att vi hade värmeläckage och de som undersökte saken bestämde sig för att gräva upp en del av våra planteringar på framsidan av bostaden utan att berätta åt oss om det. Skulle de ha sagt till att de slänger bort mina plantor så skulle jag ju ha tagit upp dem ur jorden före de gjorde det! 

Men nej, en dag var de bara puts väck!

Efter att jag tittat på en tråkig jordhög i två månader så bestämde jag mig i söndags för att plantera lite nytt där :) Jag grävde upp av plantorna på bakgården och förde över dem till framgården.


Till vänster ser ni det nyplanterade området och till höger det som fanns från tidigare.

Igår när vi kom hem från klubben så märkte jag att de hade slängt massvis med gräsfrön i min blomrabatt! VARFÖR??!! Och varför just nu när jag äntligen fått planteringar där?

Kom de som skötte renoveringen mitt i allt ihåg att de grävde upp mina plantor och nu ville de gottgöra saken med att plantera en gräsmatta där istället? Men de strödde ju ena massa gräsfrön in bland mina planteringar :(


Igår kväll var jag sedan och krafsade bort så mycket frön jag bara kunde.

Kanske jag borde skriva och fråga dem om jag kunde få en gräsklippare i Barbie-storlek ;) Så kan jag skurra runt med den bland mina plantor....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar