lördag 18 oktober 2014

Dagsutfärd

Idag gjorde vi en spontan dagsutfärd till sommarstaden Ekenäs.
Min bror studerade där och nu står hans studielägenhet tom. Mina föräldrar har bestämt sig för att ha kvar den tills vidare i alla fall och den är verkligen bra att ha om man reser dit och behöver ett ställe att pausa på. 
Principen är att ingenting nytt får införskaffas till denna lägenhet. Det betyder bl.a. att alla möbler, kärl, handdukar, bestik och lakan är gammalt som någon av oss ägt eller fått ärva.  

Resultatet är en salig blandning Ikea, gamla varor och kära minnen.
Mina personliga favoriter är de vackra tavlorna som min farmor målat.



Båda tavlorna har varit hemma hos mig, men jag tyckte att de passar bättre i Ekenäs. Där har de målats och där hör de hemma.

Efter lunchen tog vi en promenad i det vackra, kyliga höstvädret och satte oss ner på café.
Härliga chokladbakelser och höstsol.


Kanske det var sista gången för i år som vi satt på terrass?

För första gången på länge har jag (än så länge i alla fall) ingen höstångest. Har inget behov av att äta magen full med barr och sova igenom vintern. Kan det bero på att jag är hemma med bebis? Att jag kan gå ut och gå när det är ljust? Svårt att säga, men det det känns bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar