söndag 26 oktober 2014

Söndag med grannar och vänner

Idag hade vi talko tillsammans med grannarna. Jag la märkte till att det är alltid samma människor som deltar i talkot. En del är aktivare än andra...

Jag kunde inte delta så himla aktivt idag när jag gick omkring med Smulan på ryggen. Hon satt i Manducan och tittade omkring sig.
Först hade jag henne på magen min, men sen när jag började slänga avklippta grenar i komposten så flyttade jag henne över på min rygg.

Nu när vi övergick till vintertid (så himla dumt att vrida på klockan av och an!!) så blev Smulans rytm lite tokig. Vi vaknade en timme för tidigt och sen försökte jag dra lite ut på lunch och dagssömn. Måste dock sätta henne och sova 30  min. tidigare än normalt.

Hur som helst så när hon sov sin dagssömn så tog vi med Mannen ner vårt fina vildvin som hade invaderat hela vår husvägg och var på väg över till grannen. 
Vacker var den, men den började smyga in under tak och sökte sig till dörr-, och fönsterspringor! En disponent sade att man inte skall ha någonting att växa längs med väggen så vi följde hans råd. 
Lätt var det att få ner vildvinet men sedan måste vi borsta hela väggen med stålborste för att få bort alla små "sugkoppar" som den lämnade efter sig. 

För att vi hade varit så himla duktiga så åt vi extra gott idag.


Älgkött med egna trattkantareller samt finsk brysselkål och morot. Hittade i butiken ekologiskt jasminris som smakade rätt så gott!

Efterrätten avnjöt vi med Smulan hos bebisens gudmor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar