söndag 5 oktober 2014

Veckoslutet

Veckoslutet bestod av långa promenader, middag med vänner, loppis och för lite sömn :)

Inför middagen lusläste vi igenom mina Lantliv-tidningar och hittade massvis med smaskiga recept.
Vi bestämde oss för att bjuda till förrätt blomkålssoppa och kantarellbruschetta.
Jösses, vad det blev gott! Hemligheten med soppan var att man rostade blomkålen i ugnen före man mixade den till soppa. 


På soppan hade vi parmesan-, och mandelflarn samt tryffelolja.

Idag kom mina föräldrar hem från Italien så vi var och hälsade på dem (de ville ha tillbaka sin bil och posten vi samlat in under veckan).
Smulan kom ihåg dem fastän de varit borta i en vecka, minnet börjar utvecklas.

Jag laddade upp min bröllopsklänning på en nätloppis och genast tog en kvinna kontakt och ville komma och prova den. Vad spännande! Det är alltid lite klurigt med bröllopsklänningar då man kanske har en bild av hurdan man vill ha och så måste den ju passa perfekt.
Klänningen tar så mycket utrymme och jag kommer knappast att använda den på nytt så det skulle ju nog vara logiskt att sälja den. En liten bit av mig skulle ändå kanske vilja spara den. Fast jag är nog alldeles säker på att om Smulans gifter sig någon dag så vill hon inte ha sin mammas klänning på sig...


2 kommentarer:

  1. Åååh, låter så gott! Det samma gäller förresten squash också, om man rostar dem i ugnen innan så blir det vansinnigt god soppa av det!
    Sen det där med bröllopsklänningar…även om man kanske inte använder dem mer än en gång och även om döttrarna kanske vill köra helt egen stil så kan det vara skoj att ha kvar dem ändå. "Hittade" min när jag flyttade senast och kunde inte låta bli att pröva den, varpå yngre sonen uttryckte sig; Wau….har du någonsin varit så där fin…! ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Jag drog faktiskt också bröllopsklänningen på mig några dagar sedan. Bara för att kolla om den passar, och det gjorde den :) Tror nog att jag sparar den om hon som var och prova klänningen inte köper den (den var alldeles för liten på henne)!

    SvaraRadera