onsdag 11 november 2015

Barnsånger

Jag har alltid älskat musik, inte så att jag skulle ha själv producerat musik via instrument eller sång. Jag är den typen som lyssnar på musik och gärna besöker konserter. 

Nu med ett litet barn så har barnsångerna blivit aktuella igen. I 1,5 års tid har jag sjungit sånger för henne varje dag. Och jo, jag låter som en kråka när jag sjunger, men det stör inte henne. Samtidigt har jag överraskat mig själv och sjungit sånger med andra föräldrar på klubben. Det blir väl mindre pinsamt ju mer man sjunger?


Barnet sjunger gärna och kan en hel del sånger. Sånger där man gör olika rörelser samtidigt är väldigt pop för tillfället (t.ex. I ett hus, Små grodorna osv.).


Barnsångerna har väckt mycket känslor i mig nu när jag har sjungit igen efter ca 20 års paus. Jag får nästan kalla kårar alltid när jag hör "Ute blåser sommarvind", den är så hiskeligt fin :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar