lördag 28 november 2015

Stora elefanten

Vi har målat för första gången med fingerfärger.
Lite knepigt tyckte jag, 
hiskeligt roligt tyckte Smulan.

Jag passade på och ramade in hennes första målning.


Jag frågade vad hon hade målat.
- Teket (biblioteket) svarade hon.
Jaa-haa, snyggt sa jag.

Då jag skulle hänga upp konstverket så blev jag lite osäker och frågade konstnären själv hur den skulle hänga och dubbelcheckade om det var biblioteket hon målat.

Näää, sa den lilla konstnären.
- FANTEN (elefanten).

Just det svarade jag, nu ser jag faktiskt en blå elefant!
Nästa dag kollade jag en tredje gång om det var en elefant hon målat.

Aha - svarade barnet och tillade "STORA fanten".

Så kort och koncist heter denna målning "Stora elefanten" :)

2 kommentarer:

  1. Va fint! Kanske det är en elefant påväg till biblioteket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Stora elefanten påväg till biblioteket". Jag gillar det :)

      Radera