onsdag 25 november 2015

Mera feber

Igår fick jag ont i knäna och halsen och det betyder alltid feber när jag har det.
Så på kvällen bäddade jag ner mig i sängen och försökte vila medan Mannen och Smulan var till butiken.

När de kom hem från butiken så ropar barnet i nedre våningen:
- Mamma hej! Hej, mamma!
Jag har så ont i halsen att jag inte orkar ropa tillbaka så Mannen svarar åt barnet att "mamma är sjuk och ligger i sängen".
Barnet: Titta mamma (och börjar klättra upp till övre våningen)
Barnet kommer in i sovrummet: Hej mamma, mamma pipi. Jag får en stor puss av henne, en kram och så önskar hon mig godnatt :)
En stund senare hämtar hon sitt täcke till min säng och kryper bredvid mig. 

Mitt hjärta tänkte smälta :) Hon är nog så underbar!


Mina pelargoner mår fortfarande fint på den inglasade balkongen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar