söndag 29 november 2015

En liten annorlunda glögg

Igår var barnets farmor och farfar här för att sätta henne och sova på kvällen.
För någon månad sedan så försökte de natta henne hemma hos dem, men det lyckades inte. De körde barnet gråtande hem tillbaka. Så det blev alltså ett nytt försök, men denna gång i en bekant miljö.

Vi stack ut en sväng med Mannen för att ge dem lugn och ro.
Det finns en bowlingbana bakom knuten så vi var och testade den. Jag har säkert inte bowlat på 10 år, men jag började med att fälla ner alla klot. Nybörjartur :) Lite paffa blev de nog på banan bredvid för att jag frågade ännu Mannen före jag slängde iväg klotet om jag skall ha tummen uppåt när jag drämmer iväg klotet. 

Efteråt gick vi och äta till Rosso och drack glögg för första gången i år. 
Det var säkert en av de godaste jag druckit!

Skumvinsglögg!


På bottnet fanns kanske 1 cl glöggessans och så var resten skumvin. 
Den är alltså kall och smakar bubblig glögg.

Vi åt och drack och vi drack och åt och så tassade vi hemåt.

Hemma sov barnet och hon sov hela natten i egen säng! 
Så himla skönt att det lyckades så att farföräldrarna får en säkerhet i att natta barnet och vi behöver inte oroa oss för hur de klarar sig :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar