torsdag 14 januari 2016

En härlig man

Jag läste just UnderbaraClaras välskrivna blogginlägg (klick) och jag fick en aha-upplevelse!
Jag insåg att jag har en alldeles härlig man! Eller jo, jag har vetat det tidigare, men när jag läste blogginlägget så insåg jag att han är fantastisk inom detta område.

Min man kritiserar aldrig någons utseende eller förlöjligar någon. Alla är lika värda, vare sig om man är kvinna, man, har en annan religion eller hudfärg. Han skämtar heller aldrig om sådana ämnen.

Jag har fått uppleva män som tycker att jag inte är värd lika mycket.
På en arbetsplats sa jag till om saken när jag tyckte att skitpratet började räcka. Där var en gubbe som tyckte att jag kunde springa efter lunch åt honom för att han inte hann eller att han brukade sätta eld på katter när han fick veta att jag hade katter. Kallade smala kvinnor för anorektiker osv osv. Summa summarum så tyckte gubbarna att det var jag som var för känslig när jag inte orkade lyssna på sådant. Så jag sa upp mig och har inte ångrat det en dag :) 
I mitt nuvarande jobb har jag haft alldeles underbara chefer och kolleger!

Och lyckans mig som får leva med en så härlig man.


Vi är alla lika värda och det borde ju vara en självklarhet.

1 kommentar:

  1. Bra skrivet!!! Och grattis till ditt lyckade val av gubbe:-)

    SvaraRadera