måndag 11 januari 2016

Ettåringens rum

Jag tänkte visa er Smulans rum.
Senast jag hade några bilder på rummet (klick) så var hon en liten bebis och sov bara i sitt rum. 
Nu leker hon i sitt rum varje dag och stortrivs!

Längs med denna vägg har vi mest med saker. Här lagar barnet mat och serverar den åt oss.


När vi ätit färdigt så brukar hon ta kopparna och tallrikarna till badrummet bredvid och sköljer dem under vatten! Det har hon helt själv hittat på.

Kakorna är från Ikea och glassarna är Duplo.


Bordduken har jag gjort i lågstadiet. Jag hittade en ljusröd likadan så jag har varit flitig under handarbetstimmarna :)

Hyllan hade vi på förra adressen i köket (klick). I nya hemmet har den inte haft någon plats förrän nu.


Här finns bl.a. smågrejs som lätt kan komma bort.

Spjälsängen skall så småningom bytas ut mot stora sängen som nu står i vårt sovrum.


Härligt med utsikt till lekparken. Då kan man kolla om grannen S skulle råka vara ute :)


Ett ganska kul rum tycker Smulan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar