lördag 16 januari 2016

Vinterhobbyn

Nu när vi har snö och inte så hiskeligt många minusgrader så har vi varit ganska aktiva igen. 

Vi rör oss för det mesta med pulka om vi skall någonstans. När vi gick över till simhallen så märkte jag att det är mycket långsammare att ta sig fram med pulka än vagn. Jag löste problemet med att vid nedförsbackarna hoppa i pulkan också och så åkte vi ner med hiskelig fart (vi har några stora backar). Vi var framme några minuter före jumppatimmen började. Och jag fick åka pulka :)

Vi har med pappa varit ute och skidat några gånger. Det är bäst att passa på nu när det finns bra skidspår. Att skida tillsammans har alltid varit min och pappas grej, men man hinner inte med så många skidturer här i södra Finland.

Lite vinterpyssel har jag också hunnit med, jag blev inspirerad av tant Ninette och gjorde islyktor av kakformar.


Jag borde ha tagit en bild av lyktan med ett ljus i. Nu är det svårt att se den när allt är bara vitt.


Den lossnade jätte bra från silikonformen.

Trevligt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar