måndag 18 januari 2016

Fiskbiffar med ris

Jag hittar inspiration överallt känns det som! På senaste tiden har andra bloggare inspirerat mig och hjälpt lite till i vardagen med t.ex. mattips.
Vi äter varje dag två varma rätter och helst äter jag inte till lunch och middag samma sak, så det blir en hel del matlagning. 

Hittar jag bra recept så skall jag försöka att alltid skriva upp dem på bloggen så att jag hittar dem pånytt.
Till veckoslutet gjorde vi fiskbiffar som blev goda. Vi har en gång tidigare gjort fiskbullar av gädda och de blev alldeles hemska (smakade gummi). Nu blev det ett nytt försök och det lyckades bra.
Jag hittade detta recept (klick).

Fiskbiffar med ris och yoghurtsås. 


Till biffarna hade vi:

500 g lax
1 ägg
1 vitlök
1 lime (både saft och skal)
2 msk fisksås
5 cm färsk ingefära
Chilipulver
En kruka med färsk koriander
 1 msk Maizena

Till yoghurtsåsen hade vi:

 Några deciliter naturell yoghurt.
Chili
Ingefära
Salt
Peppar
Koriander
Lime saft
Lite socker

Mums mums!

Jag önskar er en fin vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar